Rachunkowość 2025 – przewodnik po zmianach

Nowelizacja ustawy o rachunkowości – ustawa z 6.12.2024 r. o zmianie ustawy o rachunkowości, ustawy o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym oraz niektórych innych ustaw – wprowadza szereg zmian do przepisów prawa bilansowego. Część z tych zmian znajdzie już zastosowanie przy sporządzaniu sprawozdań finansowych za 2024 r., a część dopiero w kolejnych latach.

Dotychczasowy stan prawnyStan prawny od 1.01.2025 r.
1. Zmiana limitu obligującego do prowadzenia ksiąg rachunkowych
Obecnie przepisy zakładają, iż podmioty wskazane w art. 2 ust. 1 pkt 2 u.r. są zobligowane do prowadzenia ksiąg rachunkowych, jeżeli ich przychody netto ze sprzedaży towarów i produktów oraz operacji finansowych za poprzedni rok obrotowy wyniosły co najmniej równowartość w walucie polskiej 2.000.000 euro.Z dniem 1.01.2025 r. podwyższony zostanie limit obligujący do prowadzenia ksiąg rachunkowych. Dotyczy on osób fizycznych, spółek cywilnych osób fizycznych, spółek cywilnych osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku, spółek jawnych osób fizycznych, spółek partnerskich oraz przedsiębiorstw w spadku działających zgodnie z ustawą z 5.07.2018 r. o zarządzie sukcesyjnym przedsiębiorstwem osoby fizycznej i innych ułatwieniach związanych z sukcesją przedsiębiorstw, jeżeli ich przychody netto ze sprzedaży towarów i produktów za poprzedni rok obrotowy wyniosły co najmniej równowartość w walucie polskiej 2.500.000 euro (art. 2 ust. 1 pkt 2 u.r.).Limit nie obejmuje już przychodów z operacji finansowych.Podwyższenie limitu oznacza, iż jednostki wskazane w art. 2 ust. 2 u.r., póki ich przychody netto ze sprzedaży towarów i produktów za poprzedni rok obrotowy nie wyniosły co najmniej równowartość w walucie polskiej 2.500.000 euro mogą dobrowolnie prowadzić księgi rachunkowe.Podwyższenie limitu dotyczy też wspólników spółek jawnych i partnerskich, które nie prowadzą ksiąg rachunkowych i obowiązku zgłoszenia faktu niesporządzania sprawozdania finansowego do KRS zgodnie z art. 70a u.r.Biorąc pod uwagę, iż na 1.10.2024 r. wynosi 4,2846 zł/euro (tabela nr 191/A/NBP/2024) to limit wyniesie:2.500.000 euro x 4,2846= 10.711.500 zł
2. Nabywanie statusu jednostki małej lub mikro
Przed nowelizacją ustawy o rachunkowości o tym, czy jednostka była jednostką mikro/małą decydował fakt, czy organ zatwierdzający podjął decyzję o sporządzaniu któregokolwiek elementu sprawozdania wg załącznika nr 4 lub 5 do u.r. Dla części uproszczeń w zakresie ujmowania i wyceny był to warunek ich zastosowania, dla innych analizowano tylko czy jednostka nie przekroczyła progów wielkościowych.Po nowelizacji ustawy o rachunkowości decyzja organu nie będzie miała znaczenia. Status jednostki mikro lub małej będzie uzyskiwany przez jednostki automatycznie, jeśli spełnią progi w nowo dodanym w art. 3 ust. 1 pkt 1a i 1b u.r. Kryteria uznania jednostki za jednostkę mikro lub małą będą takie same dla wszystkich typów jednostek. Bez względu na ich formę organizacyjno-prawną.Aby uzyskać status jednostki mikro/małej konieczne będzie nieprzekraczanie progów wielkościowych przez dwa kolejne lata. Wymóg ten nie dotyczy jednostki rozpoczynającej działalność albo prowadzenie ksiąg rachunkowych. Utrata statusu jednostki mikro/małej mikro wiązać się będzie z tym, że jednostka przez dwa lata przekroczyła progi. Oznacza to, iż status jednostki mogącej stosować uproszczenia jest stabilniejszy niż przy poprzednim brzmieniu przepisów.
3. Zmiana definicji jednostki mikro
Do tej pory kryteria dla podmiotów o różnej strukturze organizacyjno-prawnej były zróżnicowane. Znaczenie miało, czy jednostka prowadzi działalność gospodarczą czy też nie.Jednostką mikro będzie jednostka, która w roku obrotowym, za który sporządza sprawozdanie finansowe, oraz w roku poprzedzającym ten rok obrotowy, a w przypadku jednostki rozpoczynającej działalność albo prowadzenie ksiąg rachunkowych w sposób określony ustawą – w roku obrotowym, w którym rozpoczęła działalność albo prowadzenie ksiąg rachunkowych w sposób określony ustawą, nie przekroczyła co najmniej dwóch z następujących trzech wielkości:a) 2.000.000 zł – w przypadku sumy aktywów bilansu na koniec roku obrotowego,b) 4.000.000 zł – w przypadku przychodów netto ze sprzedaży towarów i produktów za rok obrotowy,c) 10 osób – w przypadku średniorocznego zatrudnienia w przeliczeniu na pełne etaty– przy czym jednostka traci status jednostki mikro, jeżeli w roku obrotowym, za który sporządza sprawozdanie finansowe, oraz w roku poprzedzającym ten rok obrotowy przekroczyła co najmniej dwie z trzech tych wielkości.Nie ma znaczenia status organizacyjno-prawny.Podwyższone w wyniku nowelizacji progi mają zastosowanie dla ustalenia statusu jednostki za 2024 r. i stosuje się te wartości zarówno da danych za rok 2024 i 2023.
4. Zmiana definicji jednostki małej
Zróżnicowanie kryteriów dla jednostek prowadzący księgi „obowiązkowo” i dobrowolnie.Małą będzie jednostka wskazana w art. 3 ust. 1 pkt 1b u.r., czyli jednostkę niebędącą jednostką mikro, która w roku obrotowym, za który sporządza sprawozdanie finansowe, oraz w roku poprzedzającym ten rok obrotowy, a w przypadku jednostki rozpoczynającej działalność albo prowadzenie ksiąg rachunkowych w sposób określony ustawą – w roku obrotowym, w którym rozpoczęła działalność albo prowadzenie ksiąg rachunkowych w sposób określony ustawą, nie przekroczyła co najmniej dwóch z następujących trzech wielkości:a) 33.000.000 zł – w przypadku sumy aktywów bilansu na koniec roku obrotowego,b) 66.000.000 zł – w przypadku przychodów netto ze sprzedaży towarów i produktów za rok obrotowy,c) 50 osób – w przypadku średniorocznego zatrudnienia w przeliczeniu na pełne etaty– przy czym jednostka traci status jednostki małej, jeżeli w roku obrotowym, za który sporządza sprawozdanie finansowe, oraz w roku poprzedzającym ten rok obrotowy przekroczyła co najmniej dwie z trzech tych wielkości.Podwyższone w wyniku nowelizacji progi mają zastosowanie dla ustalenia statusu jednostki za 2024 r. i stosuje się te wartości zarówno da danych za rok 2024 i 2023
5. Pojęcie średniej jednostki, dużej jednostki i dużej grupy kapitałowej
Pojęcia nie były określone przed nowelizacją.Nowe pojęcia wprowadzone przede wszystkim na potrzeby sporządzania sprawozdań zrównoważonego rozwoju (art. 3 ust. 1 pkt 1c-1e u.r.).
6. Uproszczenia dla jednostek w zarządzie sukcesyjnym
Istniała możliwość nabycia lub rezygnacji ze stosowania uproszczeń w czasie trwania zarządu sukcesyjnego.W przypadku jednostek, które są w tzw. zarządzie sukcesyjnym bez względu na ich sumę aktywów bilansu, przychodów netto ze sprzedaży towarów i produktów oraz średniorocznego zatrudnienia w roku obrotowym, korzystają z uproszczeń, w zakresie ujmowania wyceny i sporządzania sprawozdań tych, które miały na dzień poprzedzający dzień otwarcia spadku aż do dnia bilansowego kończącego rok obrotowy, w którym nastąpiło wygaśnięcie uprawnienia do powołania zarządcy sukcesyjnego albo wygaśnięcie zarządu sukcesyjnego (jeżeli na dzień poprzedzający dzień otwarcia spadku przedsiębiorca wcześniej korzystał z tych uproszczeń) (art. 3 ust. 1h u.r.).
7. Krąg jednostek, które nie mogą korzystać z uproszczeń dla jednostek małych i mikro
Określony był w art. 3 ust. 1e pkt 1-6 oraz pkt 7 i 8 u.r. – zróżnicowanie wynikało z możliwości stosowania uproszczeń w wycenie dla podmiotów wskazanych w pkt 7 i 8.Nie uległ zmianie, przy czym odrębnie potraktowane zostały jednostki sektora finansów publicznych i organizacje pozarządowe. Krąg wyłączonych ze stosowania uproszczeń przeniesiony został do art. 3 ust. 1h u.r.
8. Zakres sprawozdania finansowego za 2024 i lata następne
Zakres sprawozdania zależał od tego czy podmiot ma obowiązek poddania sprawozdania badaniu przez biegłego rewidenta oraz czy organ zatwierdzający podjął decyzje ws. stosowania uproszczeń.Po nowelizacji ustawy o rachunkowości jednostka mała i mikro zasadniczo sporządzają sprawozdanie składające się z trzech elementów – bilansu, rachunku zysków i strat i informacji dodatkowej. Zmieniony art. 45 ust. 3 u.r. wskazuje, iż sprawozdanie finansowe:1) jednostki innej niż jednostka mikro i jednostka mała oraz jednostka, o której mowa w art. 80 ust. 4 u.r.,2) jednostki sektora finansów publicznych, która w poprzedzającym roku obrotowym, za który sporządzono sprawozdania finansowe, spełniła co najmniej dwa warunki, o których mowa w art. 64 ust. 1 pkt 4 u.r.,3) alternatywnej spółki inwestycyjnej– obejmuje ponadto zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym oraz rachunek przepływów pieniężnych.Powyższe oznacza, iż sprawozdania przedsiębiorstw będących jednostkami małymi lub mikro nie będą obejmowały rachunku przepływów pieniężnych, nawet jeśli wcześniej jednostki je przygotowywały. To duża zmiana dla wielu jednostek. Zarówno z tego powodu, iż progi zostały podniesione jak i dlatego że niektóre jednostki przyzwyczaiły swoje organy do podejmowania uchwał w sprawie rachunku przepływów pieniężnych. Obecnie w przypadku jednostki małej i mikro będących przedsiębiorstwem nie będzie potrzebna żadna uchwała zwalniająca z przygotowywania rachunku przepływów pieniężnych i zestawiania zmian w kapitale własnym.
9. Zakres sprawozdania niektórych jednostek niebędących przedsiębiorstwami
Związki zawodowe, organizacje pracodawców, izby gospodarcze, przedstawicielstwa przedsiębiorców zagranicznych w rozumieniu przepisów ustawy z 6.03.2018 r. o zasadach uczestnictwa przedsiębiorców zagranicznych i innych osób zagranicznych w obrocie gospodarczym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, społeczno-zawodowe organizacje rolników, organizacje samorządu zawodowego, organizacje samorządu gospodarczego rzemiosła i Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych – jeżeli nie prowadzą działalności gospodarczej – mogły po decyzji organu zatwierdzającego jako jednostki mikro sporządzać sprawozdanie wg załącznika nr 4 do u.r.Związki zawodowe, organizacje pracodawców, izby gospodarcze, przedstawicielstwa przedsiębiorców zagranicznych w rozumieniu przepisów ustawy z 6.03.2018 r. o zasadach uczestnictwa przedsiębiorców zagranicznych i innych osób zagranicznych w obrocie gospodarczym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, społeczno-zawodowe organizacje rolników, organizacje samorządu zawodowego, organizacje samorządu gospodarczego rzemiosła i Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych – jeżeli nie prowadzą działalności gospodarczej – zostały wskazane w nowym art. 80 ust. 5 u.r. i przewidziano dla nich możliwość stosowania wszelkich uproszczeń sprawozdawczych dla jednostek mikro oraz uproszczeń w ujmowaniu i wycenie.
10. Sprawozdanie jednostki sektora finansów publicznych
Jednostki sektora finansów publicznych były wymienione w art. 3 ust. 1e u.r. co oznaczało, że nie mogły sporządzać sprawozdań uproszczonych. Ograniczało im to możliwość stosowania niektórych uproszczeń w ujmowaniu i wycenie aktywów i pasywów.art. 45 ust. 3 u.r. wskazano, iż sprawozdanie jednostki sektora finansów publicznych, która przekracza progi obligujące do badania ma obejmować również rachunek przepływów pieniężnych i zestawienie zmian w kapitale własnym. Mniejsze jednostki nie sporządzają tych elementów.
11. Badanie sprawozdań finansowych
Za 2024 r. obowiązek badania ocenia się na podstawie wartości ze sprawozdania za 2023 r. i progów obowiązujących w 2023 r. (czyli tzw. starych – tj. równowartości 2.500.000 euro sumy bilansowej, 5.000.000 euro przychodów netto ze sprzedaży towarów i produktów oraz operacji finansowych i średniorocznego zatrudnienia w przeliczeniu na pełne etaty – co najmniej 50 osób).Podwyższenie progów dla tzw. pozostałych jednostek (art. 64 ust. 1 u.r.). Dla sprawozdań za 2025 r. wyniosą one:a) średnioroczne zatrudnienie w przeliczeniu na pełne etaty wyniosło co najmniej 50 osób (próg bez zmian),b) suma aktywów bilansu na koniec roku obrotowego stanowiła równowartość w walucie polskiej co najmniej 3.125.000 euro (próg podwyższony o 625.000 euro),c) przychody netto ze sprzedaży towarów i produktów za rok obrotowy stanowiły równowartość w walucie polskiej co najmniej 6.250.000 euro (róg podwyższony o 1.250.000 euro oraz nie obejmuje już przychodów z operacji finansowych).
12. Uporządkowanie możliwości stosowania uproszczeń – uproszczenia dla małych i mikro jednostek tzw. dyrektywne• Uproszczenie w zakresie kwalifikowania umów leasingu zgodnie z przepisami prawa podatkowego (art. 3 ust. 6 u.r.)• Ustalać koszt wytworzenia zapasów bez uwzględniania stopnia wykorzystania mocy produkcyjnych (art. 28 ust. 4a u.r.)• Nie ustalać rezerw i aktywów z tytułu odroczonego podatku dochodowego (art. 37 ust. 10 u.r.)• Nie stosować przepisów rozporządzenia w sprawie instrumentów finansowych (art. 28b u.r.)
Powyższe uproszczenia były dozwolone, jeśli jednostka za poprzedni rok nie przekraczała określonych progów. Progi te były niższe.Są dozwolone dla jednostek spełniających kryteria jednostek mikro i małych. Zmiana definicji tych jednostek spowodowała większą stabilność stosowania tych uproszczeń.Nie zmieniła się zasada mówiąca, iż uproszczenia w wycenie są decyzją kierownika jednostki i powinny być ujęte w dokumentacji polityki rachunkowości. Jednostka ma prawo korzystać z wybranych uproszczeń.
13. Uporządkowanie możliwości stosowania uproszczeń – uproszczenia dla małych i mikro jednostek tzw. niedyrektywne• Nietworzenie biernych rozliczeń międzyokresowych kosztów dotyczących przyszłych świadczeń na rzecz pracowników, w tym świadczeń emerytalnych (art. 36 ust. 6 u.r.)• Niestosowanie zasady ostrożności w zakresie odpisów aktualizujących i rezerw na znane jednostkom ryzyka i grożące im straty (art. 7 ust. 2b u.r.)• Stosowanie wprost zasad amortyzacji podatkowej środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych (art. 32 ust. 7 i art. 33 ust. 1 u.r.)
Były dozwolone dla jednostek sporządzających sprawozdania z wykorzystaniem załącznika nr 4 lub 5 do u.r. i wskazanych w przepisach pozarządowych. Był wskazany krąg podmiotów niemogących stosować tego uproszczenia.Uporządkowano zasady możliwości stosowania tych uproszczeń. Są one dostępne dla jednostek mikro i małych z wyjątkiem (struktura wypunktowania pozwala na rozwianie wątpliwości dotyczących spółek kapitałowych):• jednostek sektora finansów publicznych, o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej,• spółek kapitałowych,• spółek komandytowo-akcyjnych,• spółek jawnych i spółek komandytowych, których wszystkimi wspólnikami ponoszącymi nieograniczoną odpowiedzialność są spółki kapitałowe, spółki komandytowo-akcyjne lub spółki z innych państw o podobnej do tych spółek formie prawnej.
14. Zmiany zasad ustalania progów przychodów
Dla różnych obowiązków wskazanych w ustawie o rachunkowości progi były dotychczas określane w różny sposób – czasem obejmowały one przychody z operacji finansowe.Wszędzie tam, gdzie obowiązki jednostki zależą od przekroczenia (lub nie) określonych progów ujednolicono pojęcie progu przychodów. Zawsze będzie on się odnosił wyłącznie do przychodów netto ze sprzedaży towarów i produktów. Poprzednio były czasem to też przychody z operacji finansowych. W tej chwili zostały one wyeliminowane.
15. Definicja przychodów ze sprzedaży
Zagadnienie nie było dotychczas uregulowane.Na potrzeby ustalania wartości progów zdefiniowano, co należy rozumieć jako przychody netto ze sprzedaży produktów i towarów. Zgodnie z nowododany art. 3 ust. 1 pkt 30a u.r. rozumie się przez nie:• przychody netto ze sprzedaży towarów i produktów, z uwzględnieniem dotacji, opustów, rabatów i innych zwiększeń lub zmniejszeń, bez podatku od towarów i usług oraz innych podatków bezpośrednio związanych z obrotem – w przypadku jednostek innych niż określone w lit. b–e,• przychody z umów z klientami, o których mowa w MSR – w przypadku jednostek stosujących MSR,• składkę przypisaną brutto – w przypadku zakładów ubezpieczeń i zakładów reasekuracji,• sumę pozycji I, IV, VII, VIII i XI w rachunku zysków i strat określonych w załączniku nr 2 do ustawy – w przypadku banków krajowych, oddziałów instytucji kredytowych i oddziałów banków zagranicznych,• przychody w rozumieniu ram sprawozdawczości finansowej stosowanych przez jednostkę, na podstawie których są sporządzane sprawozdania finansowe jednostki – w przypadku jednostek mających siedzibę lub miejsce sprawowania zarządu poza terytorium Europejskiego Obszaru Gospodarczego, o których mowa w art. 63zd ust. 1 pkt 1 lit. b oraz pkt 2 lit. a oraz b u.r.
16. Prezentacja przychodów i kosztów związanych ze sprzedażą materiałów
Przychody ze sprzedaży i wartość sprzedanych materiałów były ujmowane jako przychody z działalności podstawowej operacyjnej.Przychody ze sprzedaży i wartość sprzedanych materiałów prezentowane będą jako pozostałe przychody operacyjne i pozostałe przychody operacyjne (art. 3 ust. 1 pkt 32 lit. b u.r.). Wymienione zostały w tym samym przepisie co przychody i koszty związane z rozchodem środków trwałych, zatem prezentacja powinna następować per saldem.Zmiana ta spowodowała też modyfikacje definicji wyniku działalności operacyjnej w art. 42 u.r. Stanowi on różnicę między przychodami netto ze sprzedaży produktów i towarów oraz pozostałymi przychodami operacyjnymi a wartością sprzedanych produktów i towarów wycenionych w kosztach wytworzenia albo cenach nabycia, albo zakupu, powiększoną o całość poniesionych od początku roku obrotowego kosztów ogólnych zarządu, sprzedaży produktów i towarów oraz pozostałych kosztów operacyjnych.
17. Zwolnienia z konsolidacji dla małych grup kapitałowych
Niższe progi uprawniające do zwolnienia z obowiązku przygotowywania skonsolidowanego sprawozdania w tzw. małych jednostkach.Podwyższeniu uległy progi dotyczące zwolnienia z konsolidacji dla tzw. małych grup kapitałach, o których mowa w art. 56 u.r. Po zmianach już za 2024 r. jednostka dominująca może nie sporządzać skonsolidowanego sprawozdania finansowego, jeżeli na dzień bilansowy roku obrotowego oraz na dzień bilansowy roku poprzedzającego rok obrotowy łączne dane jednostki dominującej oraz wszystkich jednostek zależnych każdego szczebla:1) przed dokonaniem wyłączeń konsolidacyjnych, o których mowa w art. 60 ust. 2 i 6 u.r., nie przekroczyły co najmniej dwóch z następujących trzech wielkości:a) 48.000.000 zł – w przypadku sumy aktywów bilansu na koniec roku obrotowego,b) 96.000.000 zł – w przypadku przychodów netto ze sprzedaży towarów i produktów za rok obrotowy,c) 250 osób – w przypadku średniorocznego zatrudnienia w przeliczeniu na pełne etaty;2) po dokonaniu wyłączeń konsolidacyjnych, o których mowa w art. 60 ust. 2 i 6 u.r., nie przekroczyły co najmniej dwóch z następujących trzech wielkości:a) 40.000.000 zł – w przypadku sumy aktywów bilansu na koniec roku obrotowego,b) 80.000.000 zł – w przypadku przychodów netto ze sprzedaży towarów i produktów za rok obrotowy,c) 250 osób – w przypadku średniorocznego zatrudnienia w przeliczeniu na pełne etaty.
18. Zwolnienie z obowiązku ze sporządzania skonsolidowanego sprawozdania dla pierwszego roku istnienia grupy kapitałowej
Nie było takiego zwolnienia.Wprowadzenie możliwości zwolnienia ze sporządzania skonsolidowanego sprawozdania w pierwszym roku działalności grupy kapitałowej. Zgodnie z art. 56 ust. 1b u.r. jednostka dominująca może nie sporządzić za pierwszy rok obrotowy grupy kapitałowej skonsolidowanego sprawozdania finansowego, jeżeli nie zostały przekroczone w tym roku dwie z trzech wielkości, o których mowa w art. 56 ust. 1 pkt 1 lub 2 u.r.
19. Rachunek zysków i strat jednostki mikro
Art. 47 ust. 3a u.r. dawał możliwość przenoszenia nadwyżki przychodów (i analogicznie kosztów) na kolejny rok w jednostkach mikro, o których mowa w art. 3 ust. 1a pkt 2 u.r.Art. 47 ust. 3a u.r. został uchylony, co oznacza, iż jednostki te będą ustalały wynik finansowy na ogólnych zasadach. Zmiana spowodowała też zmiany w załączniku nr 4 do u.r. polegające na wyeliminowaniu uzyskania nadwyżki przychodów nad kosztami i odpowiednio kosztów nad przychodami.
20. Dodanie informacji w sprawozdaniach z działalności
Zagadnienie nie było dotychczas uregulowane.Wskazano, iż sprawozdanie z działalności jednostki małej i jednostki średniej będących emitentami papierów wartościowych dopuszczonych do obrotu na jednym z rynków regulowanych Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz jednostki dużej zawiera również:1) informacje na temat kluczowych zasobów niematerialnych jednostki oraz2) wyjaśnienie, w jaki sposób model biznesowy jednostki zależy od tych kluczowych zasobów niematerialnych oraz w jaki sposób zasoby te stanowią źródło tworzenia wartości dla jednostki – przy czym przez kluczowe zasoby niematerialne rozumie się niemające postaci fizycznej zasoby, od których zależy model biznesowy jednostki i które stanowią źródło tworzenia wartości dla jednostki (art. 49 ust. 3b u.r.).
21. Sprawozdawczość zrównoważonego rozwoju i sprawozdawczość zrównoważonego rozwoju grupy kapitałowej
Zagadnienie nie było dotychczas uregulowane.Wprowadzenie nowego rodzaju sprawozdań tj. sprawozdań zrównoważonego rozwiązań (rozdział 6c u.r.). Wskazany został zakres, podmioty zobowiązane i zasady podlegania pod obowiązek przygotowywania tego sprawozdania. Zmiana spowodowała modyfikację zapisów (w tym tytułu) rozdziału 7 w zakresie obowiązków związanych poddaniem atestacji i publikacji tych sprawozdań.Zmiana spowodowała również rozszerzenie zakresu odpowiedzialności kierownika jednostki oraz członków organów nadzorujących lub administrujących.Uchylony został obowiązek przygotowywania jako część sprawozdania z działalności oświadczenia na temat informacji niefinansowych (art. 49b u.r.).
 
Niniejsza informacja nie stanowi czynności doradztwa podatkowego o której mowa w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy o doradztwie podatkowym (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz.2117) i nie może stanowić podstawy do udzielania jakichkolwiek rekomendacji.

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *